Temat: Normy regulujące stosunki w biurze.
SAVOIR-VIVRE- zasady dobrego postępowania.
Życie społeczne regulowane jest przez normy prawne, normy moralne oraz reguły obyczajowe.
Normy prawne to zasady postępowania ustanowione przez organy władzy państwowej i uznane przez nie za obowiązujące. Są one wyrażone w przepisach prawnych poklasyfikowane i ujęte w logiczne całości stanowiąc m.in. prawo karne, cywilne, rodzinne i opiekuńcze, rolne, wyznaniowe, prawo pracy, prawo administracyjne i inne. Za naruszenie norm prawnych stosowane są sankcje w formie grzywny, ograniczenia lub pozbawienia wolności, zakazów postępowania, upomnień, naganny, czy zwolnienie z zajmowanego stanowiska.
Normy prawne chronią ustawy ustroju państwa, przyczyniają się do jego rozwoju, zapewniają bezpieczeństwo a przede wszystkim regulują stosunki między ludzkie.
Normy moralne pomagają egzekwować normy prawne powstałych w wyniku (z punktu moralnego) doświadczeń licznych pokoleń określają wzajemne obowiązki w danym społeczeństwie a u ich podstaw leży ocena moralna- dobry czy zły.
Reguły obyczajowe są ważnym uzupełnieniem norm prawnych i norm moralnych opierają się na tradycji, a dotyczą ogłady towarzyskiej, sposobu bycia człowieka, jego wyglądu zewnętrznego, a nawet kultury spożywania posiłku. Obejmują one w postępowaniu w kontaktach między ludzkich przyjmowanie gości i interesantów ubiór, czystość i higienę, zachowanie się w pracy, urzędzie, samochodzie, tramwaju, na ulicy, umiejętność prowadzenia rozmów, urządzenie mieszkania, organizacja miejsca pracy, ruchy i odruchy. Ponadto możemy do nich zaliczyć umiejętność opanowanie niechęci, uprzedzeń nieujawniania złego humoru oraz takie cechy jak dyskrecja, umiejętność słuchania, punktualność, skromność i uprzejmość. Przestrzeganie reguł obyczajowych nie zmienia warunków życia, ale czyni je przyjemniejszym.
(film)
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem podstawą udanej pracy w biurze jest umiejętna gospodarka dokumentami firmowymi. Stare dokumenty warto jest np. zarchiwizować i odłożyć w bezpieczne miejsce. Przydadzą się tu na pewno klipsy archiwizacyjne - https://somax.eu/250-klipsy-archiwizacyjne dzięki którym z łatwością przeniesiemy nieużywane dokumenty wprost z segregatora do pudła archiwizacyjnego. Takie i inne akcesoria z pewnością znacznie przyczynią się do wydajniejszej pracy biurowej.
OdpowiedzUsuńGdy wykonujemy pracę w biurze to zapewne korzystamy z dostępnego rodzaju urządzeń biurowych. W moim przypadku bardzo pomocne okazały się szablony malarskie https://www.maxsc.com.pl/grawer/szablony-do-malowania/ których na co dzień używam. Bardzo istotnym jest, aby były one wycięte laserowo, gdyż w takiej sytuacji nie możemy mówić o kiepskiej jakości wzoru.
OdpowiedzUsuń