piątek, 17 grudnia 2010

TECHNOLOGIA : Zasady działania i obsługi urządzeń biurowych

Temat: Zasady działania i obsług urządzeń biurowych.

I Urządzenia telefoniczne

1.Aparat telefoniczny jest najstarszym urządzeniem używaniem jako środek łączności na szeroką skalę, Umożliwia przekazywanie i otrzymywanie informacji słownych od różnych abonentów bez względu na odległość. Nowoczesny aparat telefoniczny ma wiele funkcji które ułatwiają przekaz informacji, a należą do nich: tryb miejscowy (funkcja nie dopuszcza do uzyskiwania połączeń między miastowych), wbudowany głośnik (umożliwia rozmowy w tym konferencje na odległość bez użycia słuchawki sp-phone), jednoklawiszowe lub skrócone wybieranie numeru – wbudowana pamięć, elektroniczny hold (umożliwia zatrzymanie rozmowy która zostanie podjęta przez podniesienie słuchawki, naszego aparatu lub innego wewnętrznego holdu), wybieranie numeru bez podnoszenia słuchawki, łączenie rozmów wewnętrznych – Flash, wyciszenie głosu – mute, powtarzanie ostatniego wybranego numeru – Redial, regulowanie poziomu dżwięku głośnika – Volume.
2.Telefaks, czyli faks – jest to urządzenie, które pozwala transmitować na odległość kopię informnacji graficznej (mapy, zdjęcia, rysunki), a także informacje tekstowe (rękopisy, druki) przy zastosowaniu sieci telefonicznej.
Fukncje faksu:
-kserokopiarka – kopiuje oryginalny dokument
-automatyczna sekretarka – przyjmuje informacje bez nadzoru przez 24/h
-aparat telefoniczny - umożliwia przekazanie informacji słownej
-listonosz – przysyła i dostarcza informacje, zastępując pocztę.
Cechy faksu:
-niezwykle prosty w użyciu
-transmituje każdy obraz graficzny i tekstowy
-daje możliwość transmitowania dużej ilości informacji
-krótki czas transmisji, dokument formatu a4 przesyła w czasie ok 20s
-niskie koszty eksploatacji
-przesłanie dokumentu formatu a4 kosztuje tyle samo, co jeden impuls telefoniczny
-kompatybilność, zgodność funkcjonowania na podstawie jednego międzynarodowego standardu
Zastosowanie telefaksów:
-w instytucjach i firmach do pilnej wymiany korespondencji
-w meteorologii do transmitowania sygnałów satelitarnych, z których powstają pokrywy chmur
-w radiologii do przesyłania radiogramów, w celu ekspertyzy szpitalnej i klinicznej
-w agencjach prasowych do wysyłania zdjęć z odległych zakątków świata.
3.Kserokopiarka – to urządzenie zaliczane do grupy środków, służące do reprografii dokumentów. Reprografia jest technologią produkcji i reprodukcji dwuwymiarowych środków komunikacji wizualnej, służącą głównie do czynności handlowych
i administracyjnych. Słowo reprografia jest spólną nazwą różnych technik odtwarzania informacji. Do technik reprografii zaliczamy: powielanie dokumentów, reprodukowanie rysunków i planów technicznych, kopiowanie dokumentów, drukowanie dokumentów małej poligrafii, mikrofilmowanie i fotografowanie. Technika ksero-kopiowania – najszersze zastosowanie znalazła w pracach biurowych głownie dzięki swoim zaletom, a mianowicie: można skserować każdy rodzaj bez względu na formę graficzną. Obraz można powiększyć albo pomniejszyć, jakość uzyskiwanej kopi jest bardzo dobra, kopiowanie nie wymaga prac przygotowawczych, kopie otrzymujemy w krótkim czasie ok 20-30 kopi
na minute, jest funkcjonalne i łatwe w obsłudze.
4.Zasady bph obowiązujące przy użytkowaniu oraz obsłudze sprzętu i urządzeń biurowych.
Prawidłowa obsługa i regulacja przeprowadzona zgodnie z zaleceniami delikwenta mają zasadniczy wpływ na długotrwałą i niezawodną eksploatację każdego urządzenia biurowego. W eksploatacji i obsłudze urządzeń powinny być stosowane materiały zgodne z zaleceniami wytwórcy. Samodzielne manipulowanie, naprawianie lub stosowanie materiałów niezalecanych przez producenta może ograniczyć trwałość urządzania lub
je uszkodzić. Właściwie wykonaną obsługę lub naprawę może zapewnić odpowiednio przeszkolony i wyposażony personel techniczny Zalecenia eksploatacyjne, informacje dotyczące budowy urządzania oraz dokładne omówienie funkcji zawarte są w instrukcjach obsługi .

Instrukcje obsługi stanowią kompendium podstawowej wiedzy dotyczącej efektywnego działania urządzeń technicznych, dlatego powinny być zawsze w pobliżu urządzenia, którego dotyczą.
Większość urządzeń technicznych "nie lubi":
-wody i wilgoci
-wysokiej lub niskiej temperatury
-gwałtownych zmian temperatury
-zszywek spinaczy lub innych metalowych przedmiotów w swoim otoczeniu
-kurzu, gęstego dymu papierosowego, wibracji mechanicznych lub wstrząsów
-ciężkich przedmiotów na obudowach innych urządzeń generujących silne pole magnetyczne
-wyłączania zasilania w trakcie pracy.

3 komentarze:

  1. Każde nowoczesne biuro powinno być wyposażone w drukarkę, komputer, niszczarkę, a także faks. Oprócz tego niezbędnymi dodatkami będą też segregatory, teczki na dokumenty, a nawet karteczki samoprzylepne https://somax.eu/207-karteczki-i-bloczki-samoprzylepne. Te ostatnie są bardzo uniwersalne i mają szereg różnych zastosowań. Przeważnie używa się ich by zapisać jakąś ważną informację, o której trzeba pamiętać. Taką karteczkę można umieścić na dowolnej powierzchni, w widocznym dla nas miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o niezbędne akcesoria do biura, to na pewno nie można zapomnieć o pieczątce. Pieczątki firmowe https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/firmowe/ służą nie tylko do wypełnienia obowiązków formalnych ale też mogą stanowić narzędzie dodatkowej reklamy. Ich powierzchnię można bowiem wzbogacić o różne elementy promocyjne np. logo firmy, czy informacje o innych metodach kontaktu.

      Usuń
  2. Warto również wiedzieć, ze są takie firmy jak https://loboslink.pl/ które oferują komfortowy wynajem urządzeń biurowych.

    OdpowiedzUsuń